Program
edukacyjny działający od 1978 roku po raz kolejny miał swój finał
światowy w Stanach Zjednoczonych! Celem Odysei Umysłu jest
rozwijanie u dzieci, młodzieży oraz dorosłych kreatywnego
myślenia i krytycznego patrzenia na rozwiązywany w drużynie
problem. Uczestnicy tego programu co roku w grupach analizują
różnorodne zadania i szukają twórczego wyjścia z często bardzo
trudnej, abstrakcyjnej sytuacji. Podzieleni na grupy wiekowe przez
kilka miesięcy przygotowują się drużyny na całym świecie, aby
potem wziąć udział w regionalnych, ogólnokrajowych, europejskich
a najlepsze grupy w światowych finałach Odysei.
W roku 2013 w
międzynarodowym finale wzięło udział 825 drużyn z całego
świata, w tym 16 z Polski, 4 z tych drużyn, wszystkie z pomorza,
zdobyło medale, a reprezentująca nas szkoła podstawowa z Pogórza
została tegorocznymi mistrzami świata Odysei! Uczniowie z Gdyni,
Gdańska, Rumii oraz Wejherowa po raz kolejny wiedli prym w tym
konkursie oraz wykazali się wielką kreatywnością i abstrakcyjnym
myśleniem! Nasi młodzi mistrzowie wybrali sobie wraz z ich trenerem
drużyny nie lada problem! Podczas jego realizacji musieli wykonać
trzy pojazdy, z których każdy miał być napędzany inaczej,
używając innych źródeł energii, miały one pokonać wyznaczone
dystanse. Prócz wspaniale skonstruowanych samochodzików grupa ta
idealnie poradziła sobie z zadaniem spontanicznym, jest to chyba
najtrudniejsza część dla każdego ucznia, nerwy, które towarzyszą
młodzieży, dzieciom przez cały czas oczekiwania na wylosowanie
karteczki z zadaniem, na którego rozwiązanie dostają zaledwie 2 do
trzech minut!
Polscy uczniowie od lat konkurują z najlepszymi i
najkreatywniejszymi druzynami z Singapuru, Chin, Japonii, Rosji,
Brazylii. Zdobywają puchary, medale oraz ordery przyznawane za grę
fair-play i za odznaczenie się wyjątkowo dużą dozą kreatywności.
Odyseja Umysłu pokazuje gimnazjalistom, licealistom, studentom, że
nauka nie kończy się na książkach i notatkach w zeszycie, ale ma
o wiele większy zasięg. Abstrakcyjne myślenie i tworzenie czegoś
nowego też jest uczeniem się, często nawet ważniejszym niż
rozwiązywanie nowych zadan z matematyki, bo w tych czasach niewiele
osób w wieku gimnazjalnym lub starszych potrafi wykazać się
kreatywnym i spontanicznym działaniem.
nie wiedziałam co to jest, chciałabym pójść na takie zajęcia i zobaczyć w jaki sposób wygląda to na żywo ;)
OdpowiedzUsuńhttp://sayhellomardam.blogspot.com/